۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

نخستین برداشت برگ سبز چای در گیلان آغاز شد

نخستین برداشت برگ سبز چای در گیلان آغاز شد

لاهیجان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان چای کشور از آغاز نخستین برداشت برگ سبز چای در استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محرر پیش از ظهر امروز در بازدید از برخی کارخانجات چای سازی استان با اعلام اینکه بهار فرصت مناسبی برای برداشت برگ های زمردین چای است، افزود: چایکاران گیلانی این روزها با دست های پرتوان و هزاران امید برگ های چای را می چینند.

وی همچنین به تولید 90 درصد چای کشور در گیلان اشاره کرد و اظهارداشت: از 32 هزار هکتار باغ چای در کشور 28 هزار هکتار در گیلان و چهار هزار هکتار در مازندران است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای در سه مرحله چین بهاره، تابستانه و پائیزه و به دو صورت درجه یک و دو انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر 160 کارخانه چایسازی در کشور وجود دارد که 150 کارخانه در گیلان و 10 کارخانه در مازندران است.

محرر در ادامه از افزایش نرخ برگ سبز درجه یک  و دو در آینده نزدیک اشاره کرد و بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات چایکاران تاکید کرد.

وی اظهارداشت: چاي از جمله قديمي ترين و پرمصرف ترين نوشيدني هاي دنيا به شمار مي رود، مصرف اين نوشـيدني بـه عنـوان يكـي از مـواد خــوراكي جايگــاه خــود را در بودجــه خانوارهــا در بــسياري از كشورهاي جهان تثبيت کرده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در ايران نيز مصرف چـاي از ديرباز در سطوح مختلف اجتماعي رواج داشـته اسـت، یادآورشد: تـانن، كافئين(تئين)، اسانس هاي روغن، آلبومين، قند پكتين و خاكستر تركيبات اساسي برگ چاي هستند.

کد خبر 2042966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha